Winnaar NMS 2018

 

Suzanne Reeuwijk

 

Suzanne mag zichzelf 'het beste marketing talent van 2018' noemen. Tijdens de NMS heeft zij ontdekt welk specifiek vakgebied haar het meest aansprak en zodoende verscheidene oriënterende gesprekken gehad. Lees hieronder meer over haar ervaring!

Suzanne Reeuwijk.jpg

 

 

Wat was jouw motivatie om aan de NMS 2018 deel te nemen?

Twee vriendinnen van mij hebben deelgenomen aan de NMS 2017. Zij vertelden met veel enthousiasme over deze dagen. Zodoende heb ik mij voor de NMS 2018 ingeschreven. Ondanks dat ik niemand goed kende die ook deelnam aan de NMS 2018, hield mij dit niet tegen. Aangezien je bij elke case in een ander team terecht komt, leer je ontzettend snel mensen kennen. Zodoende heb ik de strijd met heel veel plezier ervaren.

 

Welk bedrijf heb je bezocht tijdens de inhousedag en hoe heb je deze dag ervaren?

Gedurende de inhousedag heb ik het bedrijf Hilti bezocht; een bedrijf dat onder ander gereedschap ontwikkelt voor professionals in de bouwsector. Nadat wij meer informatie hadden gekregen over Hilti, was het tijd om aan de case te werken. Aangezien er gedurende mijn opleiding Marketing Management voornamelijk veel aandacht werd besteed aan consumenten marketing, vond ik het erg interessant om aan een case te werken die gericht was op de zakelijke markt. Aan het einde van de dag presenteerde elk team haar case oplossing en werden de winnaars van de dag bekend gemaakt tijdens de borrel. Het was een hele aangename verassing dat mijn team werd benoemd tot winnaar van de dag.

 

Aan welke cases heb je gewerkt tijdens de NMS en wat vond je deze cases?

Gedurende de NMS heb ik gewerkt aan de cases van Jacobs Douwe Egberts, Nestlé en de finalecase van Motivaction. Voornamelijk de finalecase van Motivaction vond ik erg interessant. We mochten gebruik maken van een van de tools van Motivaction, waardoor wij een datagedreven oplossing konden bedenken voor de case. Desondanks kon je veel verschillende richtingen op denken. Hierdoor heeft uiteindelijk elk team een totaal ander idee heeft gepresenteerd.

 

Wat heb je aan de NMS overgehouden?

Gedurende de NMS kwam ik erachter dat het vak marktonderzoek mij aansprak. Zodoende heb ik, naar aanleiding van de NMS, een oriënterend gesprek gehad met Motivaction en Kantar.

 

Welke gouden tip zou je aan de deelnemers van 2019 willen meegeven?

De NMS is een van de plaatsen waar je kennis kan maken met veel verschillende bedrijven en gepassioneerde studenten in korte tijd. Neem gedurende deze dagen dan ook de kans om je netwerk uit te breiden. Mocht je een organisatie interessant vinden, maak dan een praatje met een van de werknemers. Misschien kunnen zij nog veel voor je betekenen in de toekomst.

 

Deelnemende bedrijven 2019

Houd de social media in de gaten voor updates

Perfetti van Melle.png google_PNG19644-2.png Frisse Blikken - no background (1).png Unilever.png PH&C.png RTL.png Oxyma.png JDE.png Hilti.png Tata_Steel_Logo.svg-2.png Nestle.png Wavemaker Final_Logo (1).png Nielsen.png Cmotions.png Hallmark.png NIMA no-background.png Ruigrok Netpanel uitgesneden.png Nescio.png greenhousegroup (2).png