Wil je meer weten over de NMS? Op deze pagina vind je informatie over de inhousedagen, finaledagen, locatie en dagprogramma.
De Nationale Marketing Strijd is het grootste marketing recruitment evenement voor universitaire studenten georganiseerd door de Marketing Associatie Nederland (MAN). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten in de laatste fase van hun studie die affiniteit hebben met marketing. De Nationale Marketing Strijd is uniek, omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De bedrijven krijgen de kans om studenten "in actie" te zien met real-life cases in teams met andere studenten die ze nog niet kennen. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de Nationale Marketing Strijd, of tijdens de finaledagen in februari.
Zoals de naam van het evenement al aangeeft gaat het om een "strijd". Na de promotiedagen bij de universiteiten door het hele land, melden studenten zich aan voor dit evenement door het inzenden van hun CV. De bedrijven die de inhousedagen organiseren krijgen allen de CV's van de studenten toegestuurd en zij maken een selectie van de, in hun ogen, beste studenten. Op basis van deze selectie en de beschikbaarheid van de studenten selecteert de organisatie de deelnemers en verdeelt ze in teams over de inhousedagen. De voertaal van de Nationale Marketing Strijd is Nederlands.
De inhousedagen van de Nationale Marketing Strijd 2019 hebben plaatsgevonden op locatie bij de bedrijven. Tijdens deze dag vond de eerste ronde van de NMS plaats. In deze ronde werden er willekeurige teams gevormd van 4 à 5 studenten. Deze teams waren niet ingedeeld op stad van herkomst, waardoor je nog meer mensen leert kennen. Een van de onderdelen van de inhousedag is het maken van de eerste marketing case voor het bedrijf waar de studenten op bezoek zijn.
Naast de case staat de kennismaking met onze partners centraal. De bedrijven zijn naast de case geheel vrij in de invulling van de dag: vaak wordt er een rondleiding gegeven en is er een afsluitende netwerkborrel. Zo leer je het bedrijf dus goed kennen! Deelnemers kregen punten aan de hand van de door hen gemaakte case. Uiteindelijk zijn de 100 beste studenten doorgegaan naar de finaledagen in februari. Tijdens deze dagen was de strijd dus al losgebarsten: de winnende teams van de inhousedagen verdienden namelijk meer punten voor de eindstrijd en hadden dus al een kleine voorsprong.
Na de inhousedagen vonden de uiteindelijke finaledagen (de Nationale Marketing Strijd) plaats op 7 & 8 februari 2019 in Soesterberg, provicie Utrecht. Tijdens deze finaledagen werkten de studenten aan interessante marketingcases van de deelnemende bedrijven. De deelnemers ontvingen punten voor de door hen uitgewerkte cases. De deelnemers met de meeste punten mochten deelnemen aan de finalecase. De jury kreeg als moeilijke taak te beslissen welk team de titel 'Grootste Marketing Talent 2019' krijgt. De jury volgt gedurende de finaledagen nauwlettend de activiteiten van de finaleteams en beoordeelt de tussentijdse rapportages en de eindpresentatie.
Naast de cases werden er workshops gegeven door bedrijven en zijn er borrels samen met de bedrijven. Aan het einde van de tweede dag is er één team met de felbegeerde titel "Grootste Marketing Talent 2019" met bijbehorende geldprijs van €2.000,- naar huis gegaan! Let op: Om deel te kunnen nemen aan de finaledagen, moest iedere deelnemer een inhousedag bezocht hebben.
De locatie van de Nationale Marketing Strijd 2019 is het conferentiehotel Kontakt der Kontinenten in Soesterberg, provincie Utrecht. Op 7 & 8 februari zullen de studenten hier strijden om de titel "Grootste Marketing Talent van Nederland 2019'!