winnaar nms 2017

 

Tessa van der Kroft

 

Ook Tessa van der Kroft was een van de winnaars van de NMS 2017. De titel 'Grootste Marketing Talent van Nederland 2017' heeft het erg goed gedaan op haar CV.
In dit interview legt ze uit wat deelname aan de NMS oplevert.

Corinne de Keizer2.jpg

Waarom heb je besloten aan de NMS mee te doen?

Tijdens mijn master in Marketing Management ben ik veel bezig geweest met het aanvullen van mijn CV, om na mijn master het werkende leven in te gaan. Toen ik hoorde over de Nationale Marketing Strijd was ik direct enthousiast. Ik zag mijn deelname niet alleen als een mooie aanvulling voor mijn CV, maar vooral als kans om met veel verschillende bedrijven kennis te maken, uitdagende marketing cases uit te werken en samen te werken met mensen die even enthousiast zijn over marketing als ik.

 

Welk bedrijf heb je bezocht tijdens de inhousedag en hoe heb je dit ervaren?

Ik had mijn inhousedag bij Rentokil Initial. Dit was een afwisselende dag waarin we een presentatie kregen over Rentokil Initial zelf, een rondleiding door de fabriek kregen en een case uit moesten werken. De case die wij kregen associeerde ik niet direct met het bedrijf. Dit vond ik juist leuk, omdat het een aanvullend inzicht gaf in de werkzaamheden van Rentokil Initial. Iedereen was lekker competitief en er kwamen veel verschillende en creatieve uitwerkingen voorbij.

 

Aan welke cases heb je gewerkt tijdens de NMS en hoe vond je deze?

Naast de case van Rentokil Initial tijdens de inhousedag heb ik gewerkt aan cases voor Expand Online en Perfetti van Melle en heb ik een training gevolgd van Kantar TNS. De leukste case vond ik die van Perfetti van Melle. De case die we kregen was voor Fruitella, wat ik sowieso een heel leuk merk vind. Anders dan de andere bedrijven gaf Perfetti van Melle ons een grote hoeveelheid data. Het meenemen van deze extra informatie in de uitwerking van de case zorgde voor een extra uitdaging. Hierdoor konden we ook veel meer kanten op in de uitwerking en waren de uitwerkingen van de verschillende teams voor deze case veel meer uiteenlopend dan dat het geval was bij andere cases waar ik aan had gewerkt. Daarnaast heb ik een company dinner gehad met Expand Online. De finale case werd verzorgd door Motivaction International. Deze case was totaal anders dan de voorgaande cases. In deze case moest je namelijk een merk kiezen uit een voorselectie en hiervoor een marketing plan uitwerken die goed was voor profit, people en planet. Daarnaast moest je in je plan ook nog een van de sustainable development goals van de VN verwerken. Ieder team had recht op 1 tussentijds feedback moment met 1 van de jury leden. Het duurde bij alle teams heel lang voordat ze al deze componenten tot een logisch geheel hadden gebracht en hier ook nog een goed marketing plan van hadden gemaakt. Mede hierdoor was de spanning tijdens het uitwerken van deze case echt om te snijden.    

 

Wat heb je aan de NMS overgehouden?

Heel veel! Sowieso doet de titel 'Het Grootste Marketing Talent van 2017’ het goed op je CV. Mede dankzij mijn deelname aan de Nationale Marketing Strijd kan ik mijn passie voor marketing uiten in mijn werkzaamheden als Marketing Campagne Manager bij spotONvision. Zij zagen mijn overwinning op de Nationale Marketing Strijd als een bevestiging van mijn kwaliteiten en als bewijs van mijn sterke ambities. Bovendien is het evenement erg leerzaam geweest voor me en ik kijk er nog steeds met veel plezier op terug. Ik heb gezien hoe veel verschillende uitwerkingen er zijn voor een en dezelfde case. Ook wisselde de teams per case, waardoor je erg goed met verschillende type mensen samen moet werken. Je leert hierdoor je eigen kwaliteiten kennen en ook de kwaliteiten van anderen in een teamverband. Mijn enthousiasme voor marketing is alleen maar groter geworden door mijn deelname aan de Nationale Marketing Strijd.

 

Welke gouden tip zou je aan de deelnemers mee willen geven?

Iedereen doet natuurlijk mee om tot ‘Het Grootste Marketing Talent’ te worden benoemd, maar vergeet vooral niet om er van te genieten. Wees competitief ingesteld, maar leg je focus niet puur op het winnen van de Nationale Marketing Strijd. Heb ook plezier in alle activiteiten gedurende de inhousedag en de finale dagen!

Deelnemende bedrijven 2019

Houd de social media in de gaten voor updates

Perfetti van Melle.png google_PNG19644-2.png Frisse Blikken - no background (1).png Unilever.png PH&C.png RTL.png Oxyma.png JDE.png Hilti.png Tata_Steel_Logo.svg-2.png Nestle.png Wavemaker Final_Logo (1).png Nielsen.png Cmotions.png Hallmark.png NIMA no-background.png Ruigrok Netpanel uitgesneden.png Nescio.png greenhousegroup (2).png